hi..selamat datang ke dunia saya..

tiada ape yg menarik..hanya cerita/omongan yang dianggap biase oleh saya sendiri..so enjoy..kalau best, sila lah jadi pengunjung yang tetap..kalau xbest sila lah berambus..jangan buang masa anda semua ya..ciao..

Wednesday, November 10, 2010

so, dh bace ke slang of Johor tuh..
saya nk share lah sket pegalaman yang xseberapa nie kan..

dulu mase keje at KL, adelah a few friend yang gelak bile saya ckp ade bunyik slang yang dorang rase kelakar..
ok, nvm..cume pelik lah dgn sikap dorg tuh..jakun kowt ;p
hehe, i can accept all dialek/loghat from all state..
like utara, pantai timur, sabah & serawak..
but y dorg cannot accept my slang???
why ek?
slang Johor xdelah ssh mn pown nk faham berbanding negeri lain kowt..
erm, kesian sgt lah!

a few words yang dorg bantai gelak tuh

if Watson = i called Wetson
if Plastic = i said Plestik
if Kilang = i prounounce as Keylang

so, ade masalah from ur side ke?
heh, come on lah..malysia nie ade 14 negeri, ade berpuluh dialek / loghat taw..
try to accept & learn..
seronok tawu dgr dialek2 yang ade kat malaysia nie..
sbb kite nie datngnya dr negeri yang berbeza2..

lucky on me,
mase stdy at Uitm dulu..
dekat hostel, 1 hostel 2 dtg dr negeri yang berbeza2..
ade dr perlis, kedah, perak, kelantan, KL, etc..
masing2 cube ilangkan loghat negeri masing2..
ade yang berjaya ade yang x..
but xpe, i suka dgr..hehe..

pengajarannya, jangan bantai gelak if dgr sesuatu loghat/dialek/slang yang pelik 2..
kita kan 1 malaysia =))

okeylah..penat lah menaip..
nak baring2 jap..
bye all..

No comments:

Post a Comment

anda suka?? silalah tgglkan pesanan/komen/idea utk saya